Categories
Categories
saeid rad
by on December 12, 2020
66 views

مرکز خرید دبی مال

دبی مال بزرگترین و مدرن ترین مرکز خرید دنیاست که بخشی از مساحت برج الخلیفه را اشغال نموده و به یکی از جاذبه های این سازه تبدیل شده است . دبی مال با بیش از یک میلیون متر مربع مساحت ، بیش از هزار فروشگاه و نمایندگی برندهای مطرح دنیا را در خود جای داده و توانسته در سال ۲۰۱۰ عنوان موفقترین مرکز خرید دنیا را کسب کند .

مرکز خرید دبی مال در تور دبی سفر باتو رکوردهای زیادی را کسب کرده به عنوان مثال در سال ۲۰۰۹ میلادی و تنها در یک هفته هفتصد و پنجاه هزار بازدید کننده داشته است . و در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی سالانه شصت میلیون بازدید کننده داشته است .

مرکز خرید دبی (Dubai Mall of Emirate)

مراکز خرید فراوانی در شهر دبی به چشم می خورد که از میان آنها دبی مال با شکوه ترین و البته بزرگترین آنهاست . این مجموعه دارای فروشگاههای متنوعی است و اغلب برندهای برتر دنیا در این مجموعه نمایندگی دارند . دبی مال دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی همچون پیست اسکی سرپوشیده است و بخشی از آکواریوم دبی را از میتوان به صورت رایگان از داخل این مجموعه مشاهد کرد .

برج‌العرب بر روی جزیره‌ای مصنوعی و در میان آبهای خلیج فارس قرار دارد و برای رسیدن به آن از ساحل جمیرا پلی منحنی شکل به این جزیره کشیده شده است .

برج‌العرب سیصد و بیست و یک متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین بناهای دنیاست . این سازه دارای مرتفع‌ترین زمین تنیس جهان است که در بالاترین طبقه آن قرار دارد . و در ارتفاع دویست و دوازده متری از سطح دریا ، یک سکوی فرود هلیکوپتر با بیست و چهار متر پهنا طراحی شده که محل فرود پروازهای اضطراری است و برخی مهمانان هتل اینگونه وارد این سازه می شوند.

قصر شیروان شاهان

این بنای باشکوه و زیبا که زمانی محل زندگی سلاطین پر قدرت شهر بود هم اکنون به یکی از جاذبه های دیدنی تبدیل شده و تصویر آن بر روی اسکناس‌های ده ماناتی چاپ شده است.

شیروان شاهان هشتصد سال بر این سرزمین حکمرانی نمودند و از خود آثار تاریخی متعددی بر جا گذاشتند . قدمت این بنا به قرن پانزدهم میلادی باز می گردد و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است . با بازدید از کاخ شیروان شاهان ، دریچه ای از تاریخ و فرهنگ این سرزمین به رویتان گشوده خواهد شد و اطلاعات تاریخی شما تکمیل تر می شود . این بنا از بخش های مختلفی همچون کاخ ، مسجد ، دخمه و یک آرامگاه تشکیل شده است .

موزه تاریخ جمهوری آذربایجان

بازدید از موزه ملی آذربایجان در تور باکو سفر باتو تجربه ای منحصر بفرد و آموزنده خواهد بود. با ورود به این موزه داخل عمارتی زیبا خواهید شد که به سبک دوران طلایی رنسانس طراحی و ساخته شده و در آن ، بیش از سیصد هزار اثر تاریخی به نمایش گذارده شده است .

قلعه دختر (Maiden’s Tower)

قلعه دختر برجی آجری و استوانه‌ ای شکل است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و قدمتی هزار ساله دارد . این بنا در قرن هجدهم میلادی به برج دیده‌بانی تبدیل شد ، و تا پیش از آن معبد زرتشتیان بود . اگر راه‌پله مارپیچی شکل داخل برج را دنبال کنید و به بالاترین نقطه آن در ارتفاع بیست و نه متری می رسید و از آن جا شاهد چشم‌اندازی زیبا خواهید بود .

خیابان نظامی

این خیابان یکی از خیابان های زیبا و پر رفت و آمد شهر است که به افتخار شاعر ایرانی ، نظامی گنجه‌ای ، نامگذاری شده است و در سراسر آن جاذبه های تفریحی متنوعی به چشم می خورد . خیابان نظامی بیش از سه کیلومتر طول دارد و مکان ایده آلی برای خرید و گشت و گذار است و کافه ها و رستوران های فراوانی در امتداد این خیابان به چشم می خورد که شما را به صرف نوشیدنی یا غذایی لذیذ دعوت نموده و خاطراتی بیاد ماندنی را برایتان رقم می زند. هنگام قدم زدن در این خیابان شاهد تماشای ساختمان های زیبا با معماری باروک ، نئوگوتیک و نئو رنسانس خواهید بود.

Topics: tourism
Be the first person to like this.