Categories
Categories
saeid rad
by on December 12, 2020
86 views

همانطور که اشاره کردیم بخشی از کشور ترکیه در امتداد دریای مدیترانه و دریای اژه واقع شده و از این رو شهر های ساحلی این کشور دارای چشم اندازی باشکوه و زیبا هستند . که از این میان ، ساحل پاترا بزرگترین و زیباترین سواحل این کشور است . این ساحل زیبا در نزدیکی ناحیه لیکیه ( واقع در فلات آناتولی) قرار دارد و امروزه بخشی از استان‌ های آنتالیا و موغله می باشد . این سواحل دارای طبیعتی شگفت انگیز و آبهایی بسیار زلال است و برای استفاده از آن ، نیاز به پرداخت ورودی ندارید . امکانات رفاهی و تفریحی موجود در این سواحل مثال زدنی است و تمام نیازهای شما از سفری رویایی را بر آورده خواهد نمود .

چشمه های پاموکاله

چشمه های پلکانی پاموکاله یکی از شگفتی های منحصر بفرد و نادری در تور ترکیه است که مشابه آن را در کمتر نقطه ای از این کره خاکی میتوان دید . و البته چیزی شبیه به آن در ایران و در استان مازندران نیز وجود دارد که از آن را چشمه های باداب سورت نامیده اند .

به توضیح سفر باتو ، پاموکاله در غرب کشور ترکیه قرار دارد و ظاهر پلکانی شکل و زیبای آن تحت تاثیر فرسایش خاک در طی هزاران سال پدید آمده است . گفته می شود این چشمه های آبگرم دارای خواص درمانی فروانی هستند و دمای آب جاری شده در هر حوضچه با دیگر نقاط تفاوت دارد . این منطقه از سنگ‌های تراورتن تشکیل شده که نوعی سنگ رسوبی است و در برابر جریان آب‌ چشمه‌های آب گرم به این شکل تبدیل شده است . پاموکاله در حدود هزار هکتار وسعت دارد و در اطراف شهر دنیزلی قرار دارد . همچنین باید افزود این منطقه در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .

قلعه بودروم

قلعه تاریخی بودروم یکی از جاذبه های دیدنی و منحصر بفرد در کشور ترکیه است که در شهر زیبا و توریستی بدروم قرار دارد . قلعه بدروم در حدود چهارصد سال قدمت دارد و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست . و در داخل آن موزه ای ارزشمند و دیدنی قرار دارد . قلعه بودروم در سال 2016 میلادی در فهرست جهانی یونسکو جای گرفت ؛

جاذبه های دیدنی در کشور آذربایجان – باکو

جاذبه های دیدنی در کشور هند

کشور هند ، هفتمین کشور بزرگ و دومین کشور پرجمعیت دنیاست که با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت سرزمین فرهنگ و نژادها نام گرفت است و با تضادهای فرهنگی فراوان در دنیا به شهرت رسیده و از ان بعنوان سرزمین رنگ ها نیز نامبرده می شود . هند جایی که دنیای سنتی و مدرن با یکدیگر تلفیق شده اند و گستره ای از نژادهای مختلف در آن زندگی میکنند. دهلی نو ، بمبئی ، آگرا ، جیپور و گوا از جمله شهرهای مهم هند هستند و اغلب گردشگران در همین شهرها پراکنده شده اند در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی هند را به شما معرفی می کنیم . پس تا پایان همراهمان باشید :

تاج محل - آگرا

عمارت باشکوه و زیبای تاج محل نه تنها شهر آگرا بلکه کشور هندوستان را به جهانیان معرفی نموده و اغلب با شنیدن نام این کشور تصویر زیبای و تماما مرمرین تاج محل در ذهن تداعی می گردد. این بنا مشهور ، نشانه عشق راستین در جهان است که توسط شاه جهان و برای گرامیداشت همسر محبوبش ، ممتاز محل ، بنا شده است . تاج محل در واقع آرامگاهی وسیع و زیباست که ساخت آن با مرگ همتاز محل در سال 1631 میلادی آغاز شد و بیش از بیست سال به طول انجامید . در ساخت این بنا بیست هزار کارگر به کار گمارده شده اند و ساخت آن هزینه ای هنگفت در بر داشت .

تاج محل شکوه معماری اسلامی و هندو را در هم آمیخته و به شاهکاری زیبا تبدیل شده است . و با هزاران قطعه مرمر سفید که دارای طرح های گلدار و ظریفی هستند و همچنین سنگ های قیمتی مانند یشم ، لاجورد کاشی و مروارید تزئین شده است .

شهر بنارس

بنارس که به آن واراناسی نیز گفته می شود از شهرهای مهم و مذهبی است که برای هندوها بسیار مقدس است . قدمت این شهر به قرن هشتم پیش از میلاد مسیح باز می گردد و رود گنگ در پدید آمدن و رشد آن نقش بسیاری داشته است . معبد کاشی ویشوانات از جاذبه های تاریخی این منطقه است که در سال 1780 میلادی بنا و متشکل از هفت معبد مجزا است .

جالب است بدانید در تور لحظه آخری سفر باتو ، حمام کردن در رودخانه گنگ برای هندوها بسیار مقدس است اهمیت است ، و گات ها ( پلکانهایی که شما را به سمت آب هدایت می کنند) محل انجام مراسم های مختلف مذهبی است . عبادت کننده ها از این پله ها استفاده کرده و در آب شنا می کنند . شهر واراناسی دارای بیش از یکصد گات است .

Topics: tourism
Be the first person to like this.